vrijdag 26 november 2010

Reading Rainbow - Prism Eyes


Het is me een wonder hoe slechts twee mensen zo een machtig geluid kunnen voortbrengen. Maar het duo Reading Rainbow (genoemd naar een Amerikaans educatief televisieprogramma voor kinderen) slagen er wonderwel in om met complexe vocals en een ruw en buzzy gitarenspel zeer krachtige surf rock te brengen.

Als u van Best Coast of Vivian Girls houdt zal u vast niet kunnen weerstaan aan Reading Rainbow's nieuwe plaat, Prism Eyes, gereleaset op 23 november. Zangeres en drumster Sarah Everton en gitarist Rob Garcia uit Philadelphia maken up-tempo en vintage-like poprock om je vingers bij af te likken. Het geheel komt bovendien nogal psychedelisch over, en ook wel wat shoegaze-y.

Af en toe wordt de razende trein, die ze van tijd tot tijd lijken te zijn, afgeremd door iets tragere nummers zoals Animals Take Control Of Me, maar het lijkt niet echt te storen, integendeel.

Gezien mijn gebrek aan analyse-drang en ondanks de drang om u Prism Eyes aan te bevelen ga ik het hierbij laten. U leest waarschijnlijk de tekst toch niet eens!

Tracklist:

Wasting Time
White Noise
I See Light
Animals Take Control of Me
Underground
Let's Dream Tonight
Must Be Dreaming
Always On My Mind
Cut In Two
Runaways
Prism Eyes
To My Gemini

Reading Rainbow - Wasting Time by lepunkbourgeois

03 - Reading Rainbow - Always On My Mind by statemagazine
Reading Rainbow - White Noise by H+ Records

Geen opmerkingen:

Een reactie posten