donderdag 4 november 2010

Kisses - The Heart Of The Nightlife


Na al dat zware elektronische geweld waar ik de voorbije dagen over schreef is het nu tijd voor iets lichter, meer bepaald de wondermooie pop van Kisses.

Kisses, een duo uit L.A., bracht enkele maanden geleden nog de geweldige People Can Do The Most Amazing Things EP uit, en deze maandag kwam eindelijk hun langverwachte debuutalbum The Heart Of The Nightligfe op de Europees continentale markt.

Gewoonweg pop zou ik de muziek van Jesse Kivel en Zizi Edmunton niet durven noemen. Het wordt vaak omschreven als chill wave, wat ook mijn eerste gedacht was, maar in feite iets te beperkt lijkt. Als je naar Kisses luistert kom je in direct in een uitermate relaxe en zelfs tropische roes, maar afro of tropical pop kan je het moeilijk noemen.

Jesse heeft een warme en zachte doch niet al te diepe stem. Samen met de dromerige synths en de typische heerlijke Kisses-beats waant u zich meteen in Florida, en dan bedoel ik niet een of andere suburb van Miami maar een paradijselijk strand à la Key West. Maak daar maar een of ander prachtig strand aan California van voordat de Los Anglicanen zich beledigd voelen.
Nu we het toch over het strand hebben, om de een of andere reden vind ik Kisses een hoog surf-gehalte hebben, al is de vergelijking met surf rock of pop niet echt hoorbaar.


The Heart Of The Nightlife komt nu pas uit maar toch heeft Kisses met hun geweldige songs als Bermuda, People Can Do The Most Amazing Things en Kisses al sinds het voorjaar een grote invloed op de chill wave beweging. Het extreem voortijdig uitlekken van het demo album zit daar zeker iets voor tussen, maar ook de sublieme schoonheid van de nummers hebben een invloed gehad. Kisses blaast u zeker niet omver, Kisses ontroert.

Om u volledig te overtuigen biedt het uiterst charmante Maman Records label u gratis downloads van enkele tracks aan, al kan ik u verzekeren dat de rest van het album ook de moeite waard is.
Kortom, The Heart Of The Nightlife is de ideale zomerplaat voor de kille herfst.

Tracklist:

Kisses - 4:13 (gratis download)
Bermmuda - 4:22 (gratis download)
People Can Do The Most Amazing Things - 4:11 (gratis download)
On The Move - 4:57
The Heart Of The Nightlife - 4:10
Lovers - 4:20
A Weekend In Brooklyn - 4:12
Midnight Lover - 4:32
Women Of The Club - 4:12





1 opmerking:

  1. luv it! Ik ben fan!! heb ze al een paar keer op mijn compilaties gezet!

    Mr.Deer

    BeantwoordenVerwijderen