zaterdag 13 november 2010

Home Video - The Automatic Process


Soms heeft een mens zowaar geen tijd voor een blog, dat ondervond ik deze week meerdere maaltijden (ha!).

Toch kan ik u niet de week laten afsluiten zonder u zeer kort het nieuwe album van Home Video voor te stellen.

Home Video is een duo uit Brooklyn (maar afkomstig van New Orleans, bestaande uit Collin Ruffino en David Gross. Ze werden ontdekt door het fameuze Warp Records label en kregen al snel heel erg positieve reacties van critici als RCRD.LBL, NME en Rolling Stone. Bovendien wasBlonde Redhead zo onder de indruk dat ze hen mee op hun tour namen. De band stond ook al in het voorprogramma van Yeasayer, Justice, Flying Lotus e.a.



The Automatic Process
is het tweede album van Collin en David. Het komt komende week uit, meer bepaald op 16 november.
De sound is prachtige elektronische rock die af en toe veel weg heeft van electro-pop. De zang lijkt bovendien verdraaid hard op die van Radiohead's Thom Yorke, en dit geheel op een goede manier. Niet alleen de zang, het hele gedoe heeft eigenlijk wat weg van Radiohead, maar toch is de grens tussen beiden duidelijk genoeg afgelijnd zodat u niet "copycat!" hoeft te gaan krijsen.

Ik kan snel afronden door u te melden dat ik dit het beste album vind dat ik deze week gehoord heb. Na de eerste luisterbeurt wist ik dat trouwens al al.

Tracklist:

01. Accomplished But Dead
02. The Smoke
03. Business Transaction
04. An Accident
05. I Can Make You Feel It
06. Beatrice
07. The Automatic Process
08. Every Love That Ever Was
09. Description of a Struggle
10. No Relief
11. You Will Know What To Do




Stream het volledige album op Soundcloud.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten