donderdag 12 augustus 2010

Twin Shadow - Forget


Heeft u even de tijd voor een prachtig indie pop album? Uiteraard heeft u daar tijd voor. En zeker als ik u dat vraag, brutaal geval! Ik bedoel: goed zo, dan heb ik iets leuk voor u.
Beter nog, de Indisch aandoende heer uit Brooklyn die opereert onder het alter ego Twin Shadow heeft iets leuk voor u. En als een Indisch aandoende heer iets leuk voor u heeft dan zegt u daar toch geen nee tegen?

Mooi, genoeg gezever (denkt u). Twin Shadow's debuutalbum Forget is weldegelijk erg mooi. Laten we het klasseren als een ideale zondagochtendplaat. Deze classificatie wordt gerechtvaardigd door een relaxe sound en een aangename warme stem met hier en daar een strakker tempo.
George Lewis Jr., zoals meneer Twin Shadow echt heet, noemt Kraftwerk als een van zijn invloeden, erg veel hoor ik daar niet van maar Kraftwerk als invloed hebben ka nooit kwaad. Nog iets dat in zijn voordeel spreekt is het feit dat hij geproducet wordt door Chris Taylor, de bass van Grizzly Bear.
Erg veel weet ik niet over deze New-Yorker en zijn indie chill funk, dus laten we het hier maar bij houden. Of had u liever dat ik een A3 vol zever over hoe Indisch meneer Twin Shadow er wel niet uitziet?
Ja?
Dat was een retorische vraag hoor.

Hoe dan ook, laat me even nog mijn hoogtepuntjes doorgeven, dat zijn Yellow Balloon, Tether Beat (mooi!!!!) en Slow.

Forget komt uit op 28 september 2010.

tracklist:

1 Tyrant Destroyed
02 When We're Dancing
03 I Can't Wait
04 Shooting Holes at the Moon
05 At My Heels
06 Yellow Balloon
07 Tether Beat
08 Castles in the Snow
09 For Now
10 Slow
11 Forget













Geen opmerkingen:

Een reactie posten