woensdag 11 augustus 2010

Robyn - Body Talk Pt. 2


De laatste jaren wierp de Zweedse nimf Robyn zich op als de nieuwe prinses van de betere popmuziek. In 2010 toont zij dan ook haar almacht met een bijzonder en megalomaan project. Wegens haar enorme creativiteit besloot zij maar liefst drie album uit te brengen. Het alomgeprezen eerste deel, Body Talk Pt. 1 kwam reeds in juni uit, ontving promt 8,5/10 en Best New Music van Pitchfork Magazine. Single Dancing On My Own is een ware zomerhit geworden, zelfs op MNM draaien ze deze knaller, ik weet echter niet of ik daar blij mee ben.

Ondertussen is ook Body Talk Pt. 2 gelekt, officieel komt ze pas op 6 september uit. En jongens jongens (en meisjes), wat een geweldig album. Persoonlijk vind ik het nog stukken beter dan deel 1.
Elk van de 8 songs is een potentiële single en hit à la Dancing On My Own.
Het tweede deel laat blijken van een duidelijk voorkeur voor electro, alle songs zijn dan ook doortrokken van zalige elektronische synths en beats. Robyn toont zich als het ware tot hét pop-genie van het jaar. Als de crescendo in haar werk zo doorgaat dan ben ik heel erg benieuwd naar wat het derde deel gaat geven.


Ook Snoop Dog blijkt overtuigd van haar ongelofelijke talent en leverde een zeer goede samenwerking in U Should Know Better.
Hang With Me is de voorbestemde single van dit album, en terecht. Al is die scherpe beat op Love Kills ook om je vingers van af te likken. Het meer alternatieve We Dance To The Beat bezorgt dit meesterwerk een zeker cool. Afsluiter Indestructible is het buitenbeentje, geen electro deze keer, maar strijkers begeleiden ons pop-icoon, en dat is uiteraard waanzinnig mooi.

Robyn is dit jaar de grote afwezige op Pukkelpop, op 13 oktober kan u haar echter aan het werk zien in de Botanique te Brussel. Ik heb alvast mijn ticket gekocht.

Tracklist:

1. In My Eyes

2. Include Me Out

3. Hang With Me

4. Love Kills

5. We Dance To The Beat

6. Criminal Intent

7. U Should Know Better Feat. Snoop Dogg

8. Indestructible (Acoustic)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten