dinsdag 12 april 2011

Siriusmo - Mosaik


Over Siriusmo's debuutplaat Mosaik is de laatste tijd heel wat geschreven, zelfs in de Vlaamse pers. Raar, want zo bekend was het Duitse electro-talent Friedrich Moritz niet echt, en toch maakt hij al sinds 2000 muziek. Misschien krijgt hij nu de aandacht die hij al lang verdient omdat hij bij het geweldige Monkeytown Records zit, het label van Moderat en Modeselektor.

Hoe dan ook, ik heb niet erg veel wijsheid aan al die schrijfsels toe te voegen (ik ben dan ook rijkelijk laat!). Ik wil u wel op het hart drukken dat ik Mosaik een echte topplaat vind. Siriusmo brengt de Duitse en Franse electro-cultuur dichter bijeen dan ooit. In zijn nummers herken ik zowel Boys Noize als Daft Punk. Dat mag eigenlijk niet echt verbazen want Siriusmo is graag gezien in Frankrijk, onder andere Kitsuné heeft altijd al een oogje op hem gehad.


Mosaik begint met een geweldige intro voor High Together, u moet het zelf horen om te begrijpen wat ik bedoel, maar u wordt alleszins al snel weggeblazen door de meesterlijke electro. Het album bestaat uit maar liefst 17 tracks, waaronder hele goede zoals het zware Boys Noize-achtige Sirimande, het spannende 123 en het bizarre Ideologie, om over het knotsgekke Goldene Kugel maar te zwijgen. Mijn absolute lievelingstrack is wel het geniale Einmal In Woche Schreien, een van de mooiste electro tracks die ik dit jaar al mocht aanhoren.

Mosaik is een mastodont en een statement: Siriusmo is er om te blijven!

Tracklist:

01 High Together
02 Feromonikon
03 Sirimande
04 Call Me
05 Mosaik
06 Bad Idea
07 Lass den Vogel frei!
08 123
09 Idiologie
10 Einmal in der Woche schreien
11 Good Idea
12 Nights Off
13 Peeved
14 Feed My Meatmachine
15 Goldene Kugel
16 Signal
17 Red Knob

Einmal in der Woche schreien by Siriusmo

Goldene Kugel by Siriusmo

Sirimande by Siriusmo

1 opmerking:

  1. idd leuk album , vind spijtig dat blaue sonne er nie opstaat , men favo nr van hem , ervoor al op de ep the plasterer of love of girls rock

    BeantwoordenVerwijderen