donderdag 21 april 2011

Computers Want Me Dead - Computers Want Me Dead EP


Sam Harvey en Damien Daniels vormen samen de indie electro-pop revelatie Computers Want Me Dead uit Nieuw Zeeland. De heren hebben beiden elk een eigen voorgeschiedenis in de alternatieve muziekwereld maar startten begin 2008 uit hun beider voorliefde voor synth pop hun veelbelovende samenwerking. Hun eponieme debuut EP is pas uit, en dat geheel zonder label.

Computers Want Me Dead laten in navolging van The Naked & Famous zien dat ook de Nieuw Zeelandse jeugd met een synthesizer overweg kan, bovendien slagen ze er perfect in om toegankelijke doch leuke en catchy popsongs te produceren. Een mogelijke kritiek is wel het feit dat het duo hier en daar wat diepgang mist, en misschien ook wel wat originaliteit en complexiteit. Toch ben ik een fan van de zachte en harmonieuze vocals die zo mooi samengaan met de overheersende synths.


Mijn favorieten zijn In Your Blood - ook de geslaagde remix van Rainbow Cakes mag er wezen - en de Golden Axe remix van Circles, die deze song omtovert in een instrumentale discoparel. Luister zeker ook eens naar de instrumentale afsluiter Fell Down Every Flight, deze track laat zien dat Computers Want Me Dead alvast de technische skills heeft om het toekomstig werk enigszins up te graden.

De Computers Want Me Dead EP is een degelijk en leuk maar weinig verrassend debuut. Iets zegt me dat we meer en beter mogen verwachten in de nabije toekomstige tijd...

Tracklist:

1 Letters and Numbers
2 In Your Blood
3 Circles
4 Fell Down Every Flight
5 In Your Blood (Rainbow Cake Mix)
6 Circles (Golden Axe Remix)
7 Fell Down Every Flight (Instrumental)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten