dinsdag 11 oktober 2011

Momma's Boy - Baby Please EP

Momma's Boy is het alter ego van de Franse producer Mike Gnacadja, vooral bekend als Mikix The Cat. Als u zijn geweldige nieuwe Baby Please EP (via zijn eigen Add Cat Records) beluisterd, begrijpt u meteen mij verbazing dat deze muziek van de hand van een Europeaan is en niet van een Canadees of een Amerikaan. De soulvolle house van Momma's Boy sluit dan ook heel goed aan bij het recente werk van Art Department. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de Europese house scene gewoon nog wat (onterecht) onbekend en onbemind is.

Baby Please bestaat uit vier fenomenale tracks die smeken om een zware bass-versterking. De zwoele beats en hitsige vocals zijn bovendien ideaal om de temperatuur in de underground clubs flink de hoogte in te duwen. Vooral Baby en Love Me Again zijn onweerstaanbaar goed. Afsluiter Soulchops is weliswaar wat minder toegankelijk, maar misschien net daarom aantrekkelijk voor de kenners wat house betreft (waartoe ik mezelf nog niet durf te rekenen).

Deze Fransman verdient een applaus voor een erg geslaagde bijdrage aan de hedendaagse house-scene. Chapeau []o[]!

Tracklist:

A1 - Baby
A2 - Love Me Again
B1 - Keep Me
B2 - Soulchops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten