donderdag 2 december 2010

Sail A Whale - A Documentation EP


Persoonlijke info over het Zweedse duo Sail A Whale - bestaande uit Bas Jan Adler en Arthur Russell- is bijzonder moeilijk te vinden op het wereldwijde web. Laat ons daarom maar concentreren op hun werk, ik beloof u dat dat alleen al meer dan de moeite waar is.

In de eerste plaats maakt Sail A Whale (sinds een tweetal jaar) uitzonderlijke mooie lo-fi shoegaze. Waarlijk indie van topkwaliteit!
Dat bewijzen ze met hun debuut, de A Documentation EP. Deze bevat 6 nummers die mythologische proporties aannemen om uw geest compleet te bevredigen. Hoewel de songs op zichzelf al een brede waaier van fantastische droombeelden doen oproepen voorziet Sail A Whale elk van hen van een erg arty en bijzonder mooie muziekclip. Daarnaast zijn de Escheriaanse kunstwerkjes en de oosterse cover art ook de moeite waard. Bij hun EP valt dan ook een klein sort of kunstboekje te verkrijgen.

Sail A Whale is een revelatie op zoveel verschillende niveau's. Als u fan bent van M83 of ceo zal u ook hier weg van zijn. Ik ben alvast verkocht!

Om de een of andere reden vond ik de clip voor Remainder niet op Vimeo, ik heb dus geen idee of de weergegeven clip de officiële is.

Tracklist:

a-side
01. find me a boy
02. a sea inside
03. see you inside

b-side
01. slwhl
02. event
03. remainde

Find Me A Boy

A Sea Inside

See You Inside

Slwhl

Event

Remainder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten