donderdag 30 december 2010

Akron/Family - S/T II: The Cosmic Birth and Journey of Shinju TNT (Teaser)


De Amerikaanse band Akron/Family zal op 8 Februari 2010 haar nieuwe album S/T II: The Cosmic Birth and Journey of Shinju TNT releasen. Niemand weet echt wat deze titel betekent en blijkbaar weet de band zelf het ook niet, of wil ze het ons niet vertellen.

Ondertussen is op 24 december 2010 het album reeds gelekt, maar wederom weet niemand of de gelekte versie de originele is. Tot overmaat van ramp lekte er op 28 december een andere versie. Men vermoedt nu echter dat de band verschillende teasers/gemixte albums lekt om chaos en verwarring te zaaien maar vooral spanning en grote verwachtingen naar de originele versie op te wekken.


Ik heb de versie van 24 december beluisterd en ik moet toegeven dat ik zelfs van deze teaser-versie onder de indruk ben. De band, gebaseerd in New York City en Oregon brengt een overweldigende tsunami van gestoorde en absoluut-psychedelische elektronica teweeg. De nummers doen niet voor niets erg aan de geweldige Dan Deacon denken.
De band bestaat trouwens uit Dana Janssen, Seth Olinsky en Miles Seaton. Wedden dat Dana Belgische roots heeft? Dana is blijkbaar nu ook al een jongensnaam in Amerika.
Ze zingen allemaal, maar het elektronische experimentele geweld prevaleert op deze teaser-versie boven alles en iedereen.

De vertrouwde fans van Akron/Family zijn tot mijn verbazing blijkbaar vooral erg teleurgesteld. Ik geef toe dat het soms nogal chaotisch klinkt, maar dat stoort mij allerminst, ik vind het fantastisch. Hoe dan ook, de fans van de normale Akron/Family sound zullen waarschijnlijk gewoon wat moeten wachten op de originele versie. Voorts zou men zulke mensen kunnen betichten van een gebrek aan zin voor avontuur en experimentalisme. Hoewel dat laatste amper een echt Nederlands woord is.

Tracklist:

1 Silly Bears
2 Island
3 A AAA O A WAY
4 So It Goes
5 Another Sky
6 Light Emerges
7 Cast a Net
8 Tatsuya Neon Purple Walkby
9 Fuji I (Global Dub)
10 Say What You Want To
11 Fuji II (Single Pane)
12 Canopy
13 Creator

Hoort u het verschil?

Teaser Akron/Family (light Emerges):



Normale Akron/Family (River):



Aangezien de lekken van de band zelf komen zal het waarschijnlijk geen kwaad kunnen als ik u een link geef.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten