woensdag 23 juni 2010

Be Someone Else: no thanks.


Herinnert u zich Sliimy? Die irritante gaylord uit Frankrijk? Ik hoop van niet.
Luister liever naar het nieuwe album van Slimmy, de electro-rocker uit Portugal.

Be Someone Else is de tweede LP van deze held. In 2007 maakte Slimmy furore met Beatsound Loverboy.
Vooral de titel-track én eerste single maken een grote indruk. Maar ook de rest van het album mag er wezen. Het doet me soms wat denken aan onze eigen A Brand (vooral in You give It A Shot), net zoals de witgepakte heren uit Antwerpen lijkt deze blonde Londenaar een echt showbeest. Zijn rockmuziek heeft dan ook een glam-kantje.
Maar ook de invloed van IAMX laat zich merken, Slimmy is wel wat ruiger en meer rock 'n roll.

Een uitschieter is Touch (Can I Only Feel You) waar de electrorock wordt omgetoverd in een soort experimentele synthpop.
Be Someone Else sluit af met Together 4ever, een prima remix van de Portugese Dj RidE, die mij vooral geschoold lijkt in hip hop en dub.

Het is een goed album, maar buiten de titeltrack doet het mijn mond niet openvallen, ik zal u er dus verder niet mee lastigvallen.






Download: Slimmy - Be Someone Else

Geen opmerkingen:

Een reactie posten