zondag 15 januari 2012

Lindstrøm - Six Cups of Rebel

De vermaarde Noorse producer Hans-Peter Lindstrøm, of gewoonweg Lindstrøm brengt in februari voor het eerst sinds 2008 een solo-album uit. Ondertussen bleef hij wel in the picture door middel van samenwerkingen met Prins Thomas en zijn geweldige album met Christabelle van 2010. De nieuwe release, Six Cup of Rebel is een een knotsgek album geworden, psychedelische house disco met fantastische trippy orgelmuziek en The Knife achtige vocals. Het is spannend, dansbaar en ook een beetje gestoord. Prettig gestoord dan wel.

Ik moet me eerlijk toegeven dat ik me zeer goed vermaak met deze plaat, de tracks zijn niet alleen hilarisch, ze zijn ook aanstekelijk en opwinded. Maar hou ze alstublieft ver weg van uw ouders of commercieel ingestelde vrienden, want zij zullen er gegarandeerd horendol van worden. Lindstrøm doet weer eens waar hij goed is, totaal zijn eigen ding, zonder rekening te houden met les autres. De titeltrack doet wat aan Kraftwerk denken, maar dan met een flippende computer. Call Me Anytime komt dan weer in de buurt van Dan Deacon en het geweldige Quiet Place To Live lijkt wel The Knife op een house beat. Maar eerlijk gezegd zijn dat maar insinuaties. Lindstrøm is onnavolgbaar en dat verdient een applaus.

Tracklist:

01. No Release
02. De Javu
03. Magik
04. Quiet Place to Live
05. Call Me Anytime
06. Six Cups of Rebel
07. Hina


Geen opmerkingen:

Een reactie posten