woensdag 30 november 2011

Silversun Pickups - Seasick EP

Twee jaar na hun fantastische tweede album Swoon staan de Californische rockgoden van Silversun Pickups er terug met een nieuwe EP genaamd Seasick. Ik noem het een EP, maar officieel is het een single voor de speciale Black Friday Record Store Day in de Verenigde Staten van vorige vrijdag. De echte Record Store Day viel dit jaar op 16 april, maar voor de drukste winkeldag van het jaar (in de VS althans) deden enkele bands een extra inspanning.

Seasick telt drie fantastische tracks: de titeltrack is eerder langzaam, terwijl Broken Bottles de groep in hun meest wilde glorie laat stralen. Desondanks is de trage doch subtiele titeltrack niet te versmaden. Ook afsluiter Ribbons & Detours laat de dream pop kant van Silversun Pickups zien. Ik herinner me stante pede waarom dit één van mijn favoriete rockgroepen is!

Ik vermoed en hoop met heel mijn hart dat Seasick een nieuw album aankondigt, dan hebben we meteen een vooruitzicht op mogelijk het beste album van 2012. Ik kan me moeilijk herinneren op welke plek Swoon in 2009 stond (gezien het archief van HEO? I verloren is gegaan), maar het was alleszins in de top 5.

Tracklist:

1. Seasick
2. Broken Bottles
3. Ribbons & Detours


Broken Bottles:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten