maandag 28 november 2011

Scratch Massive - Nuit De Rêve

Coldwave is weer helemaal in, zowel over de oceaan als op het oude continent. Het zoveelste bewijs daarvan is het nieuwe album Nuit De Rêve van Scratch Massive, een dj-duo uit Parijs, bestaande uit Maud Geffray en Sebastien Chenut.

Nu, deze plaat is zeker geen 100% Coldwave, maar er zijn alleszins duidelijke invloeden. Voor de rest maakt Scratch Massive heerlijk duistere maar eveneens lichtvoetige electro (-pop), met behulp van een aantal gastartiesten zoals de Franse held Koudlam en de Schot Jimmy Somerville. Die laatste schittert als de ster boven Bethlehem in het geweldige Take Me There. Maar ook Paris met Daniel August (mij helaas onbekend) is een topsong.

Nochtans heeft deze band geen hulp nodig om fantastische muziek te maken. Opener Pleine Lune en het erg Jean Michel Jarre-achtige Golden Dreams bewijzen dat. Dit is op en top Franse elektronica: onweerstaanbaar! Het hoogtepunt van het album is trouwens evenzeer zonder hulp tot stand gekomen. Nuit de mes Rêves is een waanzinnig strak nummer dat enerzijds angstaanjagend en anderzijds erg opwindend klinkt. Een dodelijk geniale combinatie als u het mij vraagt. En indien u dat niet doet, dan ook.

Nuit De Rêve is zonder twijfel een erg geslaagde release, en de song Nuit de mes Rêves zal zonder twijfel voorkomen in mijn eindejaarslijstje.

Tracklist:

01 Pleine Lune
02 Waiting For A Sign (feat. Koudlam)
03 Take Me There (feat. Jimmy Somerville)
04 Break Away
05 Paris (feat. Daniel August)
06 Golden Dreams
07 Closer (feat. Chloe)
08 Nuit De Mes Reves
09 Follow Me
10 Secrets



Geen opmerkingen:

Een reactie posten